Yhdistys

Helsingin City Markkinointi ry on toiminut jo lähes 30 v ajaen alueen eri toimijoiden etuja ja toimintaedellytyksiä.

Toiminnan tavoitteena on verkostoitua keskustan alueella toimivien yritysten ja muiden yhteisöjen kesken, lisätä alueen toimijoiden ja kaupungin välistä vuorovaikutusta sekä tiedonkulkua. Tavoitteena on myös parantaa kaupungin eri hallintokuntien ymmärrystä ydinkeskustan kannattavan liiketoiminnan ja sen kehittämiselle asettamista vaatimuksista.

Helsingin City Markkinointi ry:n toimintaidea:

"Yhdistyksen tarkoitus on kehittää Helsingin ydinkeskustan yritystoiminnan edellytyksiä, vahvistaa positiivista mielikuvaa keskustasta ostos- ja palvelualueena, sekä kehittää alueella toimivien yhteistyötä ja keskinäistä vuorovaikutusta."

Yhdistys toteuttaa tarkoitustaan:

• ylläpitää ja vahvistaa keskustan vetovoimaisuutta

• kehittää alueella toimivien yhteistyötä ja keskinäistä vuorovaikutusta

• järjestämällä jäsenilleen informaatiotilaisuuksia

• järjestämällä toiminta-alueellaan yleisötapahtumia (Joulu)

• tekemällä aluetta entistä tunnetummaksi ja houkuttelevammaksi ostos- ja palvelualueena

• antamalla ehdotuksia ja lausuntoja jäsenilleen, alueen kiinteistönomistajille, kehitysyhtiölle ja viranomaisille alueen toimivuuden parantamiseksi

• pitämällä yhteyttä sidosryhmiin kuten matkailu- ja kaupungin- viranomaisiin sekä mediaan

Yhdistys ei harjoita liiketoimintaa eikä sen tarkoituksena ole voiton tai taloudellisen ansion hankkiminen.

Miten mukaan HCM:n jäseneksi?

Yhdistyksen jäseniksi pääsevät hallitukselle tehdystä hakemuksesta kaikki yhdistyksen toiminta-alueen yrittäjät, vuokralaisina olevat tai liikehuoneistonsa omistavat yksityiset henkilöt ja oikeuskelpoiset yhteisöt.

Yhdistyksen jäseniä ovat mm. alueen kauppakeskukset, tavaratalot, kiinteistöjen omistajat, lukuisat ravintolat sekä erikoisliikkeet.

HCM jäsenyritykset:

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen

Stockmann Oyj Abp

Kauppakeskus Kamppi

Kauppakeskus Citycenter / Sponda Oyj

HOK-Elanto/ Sokos -tavaratalo

S-market keskusta

Food Market Herkku

HOK-Elannon ravintolat: Kaisla, Corner Mikonkatu, Amarillo ja Mummotunneli, Casa Largo, Coffee House, Vltava, Pickwick Kaivokatu, Kappeli, Fafa´s, La Famiglia, Olhus Kopenhavn & Stockholm, Zetor ja Dubliner.

Kaupunkitilat Oy

Ahlström Capital Oy

Kauppakeskus Kluuvi Oy

Kauppakeskus Kämp Galleria

Karl Fazer Café, Kluuvikatu

Kämp Group Oy / Hotelli Kämp & GLO hotel

Rafla.fi: ravintolat: Santa Fe, Grande Grill, Pizzeria & Spagetteria ja Morrisson´s

LähiTapiola Keskinäinen Vakuutusyhtiö

Kiinteistö Oy Helsingin Rautatalo

Ylva ja Kaivopihan kiinteistöt

Etelä-Suomen Media Oy

WestInvest K3 Oy

Kiinteistö Oy Gaselli

Kiinteistö Oy Pohjoisesplanadi 37

Kiinteistö Oy Mikonkatu 2- Pohjoisesplanadi 35

Fazer Ravintolat /Stockmann

L-Fashion Group Oy

Kankurin Tupa Ky

Halti Oy

Suomalainen kirjakauppa, Aleksanterinkatu

Yhdistyksen hallituksessa on mukana myös Helsingin kaupungin elinkeino-osaston edustaja.

Operatiivinen toiminta:

025-Edit_edited.jpg

Yhdistyksen operatiivista toimintaa johtaa toiminnanjohtaja, joka raportoi suoraan hallitukselle.

Jos haluat kuulla yhdistyksen toiminnasta lisää tai haluaisit liittyä jäseneksi, ota yhteyttä toiminnanjohtajaan.

Krista Östman

krista.ostman (at) helsinkicity.fi

puh. 045-278 1278

HCM:n hallitus

Yhdistyksen hallituksessa toimii 4–10 jäsentä, jotka edustavat alueen toimijoita.
Vuoden 2023 hallitukseen kuuluvat:

Peggy Bauer
Puheenjohtaja